مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

مدیریت محتوا

مرکز تولید و مدیریت محتوای تخصصی

در این سایت کلیه خدمات تولید و مدیریت محتوا انجام می گیرد.

پارک ملت تهران

 

کوهنوردان مسیر توچال در این منطقه استراحت کرده و با تجدید نیرو ادامه مسیر را به سمت قله پیش می گیرند. لازم به ذکر است در پایان هر راه پله اتاقی برای استراحت وجود دارد. هر چه از تابستان فاصله میگیریم دمای هوای تهران رو به سردی میرود، در واقع می توان گفت آب هوای تهران در فصل پاییز در متعادلترین حالت خود قرار دارد، در این فصل خبری از گرما و یا سرمای بیش از حد نیست و گاها شاهد بارش بارانهای پاییزی میباشیم. جالب است بدانید که تا حدود 50 سال پیش هیچکدام از غرفهها و مغازهها دارای سرقفلی نبودند و کل بازار رو باز بود. قیمتها در بازار تهران نیز متنوع هستند از همین رو افراد ضعیف یا ثروتمند میتوانند کالایی متناسب با بوجه خود خریداری نمایند و هیچکس دست خالی از این بازار باز نخواهد گشت.حال با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با بازار تهران بیان گردید، احتمال دارد که شما برای رفتن به این مکان دیدنی علاقهمند شده باشید؛ پس نیاز است تا آدرس بازار را بدانید. آرند تور با ارائه خدمات تورهای یک روزه گروهی، شما را به تجربه یک روز پرانرژی و جذاب در مقصدهای متنوع میبرد. کلام پایانیامیدواریم با مطالعه این بخش از سایت لحظه آخر اطلاعاتی کلی در رابطه با وضعیت آب و هوایی تهران، بهترین زمان سفر به تهران و همچنین چگونگی اطلاع از وضعیت هواشناسی کسب کرده باشید و این اطلاعات در سفر با تور تهران برایتان مفید واقع شود. اگر هم اهل آش و حلیم هستید، شما در بهترین نقطه تهران برای خوردن این خوراکی های سنتی قرار دارید. در پارک نیاوران یک دریاچه نیز قرار دارد که در درون آن میتوانید انواع ماهیها، لاکپشت و مرغابی را ببینید. ساخت این دریاچه که در غرب تهران قرار گرفته در سال 1389 آغاز و پس از گذشت 3 سال، در سال 1392 پایان یافت.

پارک جنگلی کوهسار با مساحتی در حدود 5700 هکتار، یکی از جاهای تفریحی تهران در شمال غرب پایتخت بوده که در منطقه 5 قرار گرفته است. کافیست یک برنامه تفریحی ورزشی به این آبشار بگذارید تا مقصد همیشگی شما شود. در هنگام رفتن به این پارک میتوانید از طبیعت زیبا لذت ببرید یا کوهنوردی کنید و البته برای افراد علاقهمند به عکاسی پارک آبشار یک مکان بسیار مناسب به شمار میرود. سالن ایرانشناسی ۱۲۲۲ متر مربع مساحت دارد و در آن میتوانید بر اساس مسیری U شکل روی نوار نقاله متحرک حرکت کنید. امام زاده سید محمد والی: در منطقه درکه امام زاده ای وجود دارد که روزانه افراد بسیاری برای زیارت آن به این محله می آیند، مساحت این امام زاده در حدود 70 متر مربع است. دربند دارای رودخانه ای است که از اواسط دربند می گذرد البته این رودخانه در سال ۱۳۶۶ باعث به وجود آمدن سیلی بزرگ شد که بازار تجریش را تخریب کرد، این سیل به اسم سیل دربند یا سیل تجریش شناخته می شود. بادهای غربی بادهای غربی که در واقع بادهای غالب شهر تهران میباشند تقریباً در تمام طول سال میوزند و آب و هوای مناطق غربی شهر تهران را تحت تأثیر قرار میدهند، جالب است بدانید وزش شدید بادهایی غربی میتواند در پاکیزگی آب و هوای تهران نقش بسیار مهمی داشته باشد، البته در نظر داشته باشید که متاسفانه وزش ملایم این بادها اغلب، آلودگیهای مناطق صنعتی غرب شهر را وارد تهران میکنند.

آثار موجود در این تالار شامل سفال نخودی منقوش مخروطی هزاره چهارم پیش از میلاد (کشف شده در تل باکون فارس)، پیکره الهه مادر ایلامی هزاره دوم پیش از میلاد (کشف شده در خوزستان)، سفال منقوش هزاره پنجم قبل از میلاد، سفال نخودی منقوش هزاره سوم قبل از میلاد (کشف شده در غرب ایران)، ظرف سفالی سه پیالهای چرخساز هزاره اول قبل از میلاد (کشف شده در شمال غربی کشور ایران) و الهههای مفرغی هزاره اول قبل از میلاد (احتمالا متعلق به لرستان) میشوند. به طور کلی پارک آبشار واقع در غرب پایتخت یکی از بهترین مکان ها برای برگزاری پیک نیک های آخر هفته و وقت گذرانی با خانواده به حساب می آید، همچنین فضای این پارک مکان مناسبی برای بازی کودکان می باشد. آبشار دوقلو دربند: از آبشارهای بسیار زیبا دربند و منطقه شمیرانات بوده که در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار گرفته است. بازدید از منطقه خوش آب و هوای دربند در تمام ساعات روز امکان پذیر بوده اما تفریحات و رستوران های آن ساعت کاری مختص به خود را دارند، همچنین باید بدانید که بازدید از این محله هزینه ای ندارد. این مجموعه ورزشی بزرگ و همه چیز تمام که توسط شهرداری تهران ساخته شد محل خوبی برای علاقهمندان به ورزش است. موقعیت مکانی هتل به گونه ای است که دسترسی خوبی به موزه فرش و هنر های معاصر، میدان ولیعصر و مراکز خرید پایتخت به مهمانان خود ارائه می دهد. آب و هوای شهر تهران باتوجه به اینکه در میان رشته کوه البرز و مناطق کویری مرکز ایران واقع شده و همچنین با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی، تهران دارای اقلیمی نیمه خشک است.

موقعیت مکانی این عمارت نیز در بافت مرکزی شهر تهران است. مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران با عمارتهای زیبا و چشمگیر، مکانی جذاب و گیرا برای گذراندن یک روز کامل تفریحی و یکی از جذابترین جاهای دیدنی تهران است. استفادهای که در گذشته از محیط این بوستان میشد برای رژه افراد ارتش بود.موقعیت مکانی پارک لاله در منطقه شش است و در محلهای به نام امیر آباد (کارگر شمالی) قرار دارد. زیبایی های برج آزادی به بیرون آن ختم نشده و در دورن برج جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری برای بازدید کنندگاه در نظر گرفته شده است، در ادامه به معرفی مختصر هر بخش خواهیم پرداخت.سالن ایرانشناسیاین سالن اولین بخش برج آزادی می باشد که درون آن ماکتی از شهر ایران وجود دارد.گذرگاه پیشینیاندر این بخش اشیاء و آثار تاریخی متنوعی به نمایش عموم گذاشته شده است.تالار کهنگردشگران در این بخش می توانند از آثار هنری و تاریخی بازدید کنند.نگارخانه اقوامدر این بخش صنایع دستی کشور ایران به نمایش گذاشته شده است.سالن نمایش برج آزادی دارای سالن نمایش بزرگ و مجهزی با ظرفیت 300 نفر می باشد، در این بخش نمایش ها و برنامه های متنوعی برگزار می گردد.سالن پذیراییدرون برج سالنی برای پذیرایی و سرو غذا برای افراد مهم و مهمانان رسمی وجود دارد.کتابخانهکتابخانه برج با مساحتی در حدود 212 متر مربع در بخش شرقی نگارخانه اقوام قرار گرفته، درون این کتابخانه بیش از 11 هزار جلد کتاب وجود دارد.طبقات برج آزادی دارای 4 طبقه بوده که طبقه دوم و سوم بخش های مناسبی برای آشنایی با معماری فضای داخلی برج به حساب می آیند، در طبقه چهارم نیز پنجره های شش ضلعی وجود دارد که از درون آن ها می توان نمای شهر تهران را مشاهده نمود. مناطق غربی پایتخت مملوء از جاذبه های تفریحی و گردشگری می باشد، یکی از این جاذبه های که امروزه نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده است، آبشار تهران می باشد، این آبشار مصنوعی در پارکی به نام آبشار تهران قرار گرفته که در ادامه به معرفی این پارک می پردازیم.پارک آبشار تهران یک پارک کوهستانی بوده که در میان آن یک آبشار مصنوعی زیبا ساخته شده است، این پارک نسبتا تازه تاسیس بوده و امروزه تنها فاز 1 آن با مساحتی در حدود 70 هکتار افتتاح شده همین امر سبب شده است که گردشگران کمتری از وجود آن آگاه باشند، لازم به ذکر است که تعداد بازدید کنندگان این پارک روز به روز در حال افزایش بوده و با افتتاح فاز دو پارک، احتمالا نظر گردشگران بیشتری به سمت آن جلب می شود.پارک آبشار تهران دارای امکانات رفاهی متنوعی بوده و همچنین دارای یک مسیر مناسب برای کوهنوری می باشد، لازم به ذکر است که طبق ادعای سازنده، مساحت پارک آبشار پس از تکمیل فاز دو 200 هکتار خواهد بود، همچنین ظرفیت پارکینگ به 2 هزار خودرو افزایش پیدا کرده و طول پیست دوچرخه سواری آن به 2 هزار متر می رسد.

مسیر کوهنوردی پارک آبشار تهران به شکلی طراحی شده که افراد عادی نیز بتوانند بدون داشتن تجهیزاتی خاص آن را طی کرده و به پیاده روی بپردازند، آب و هوای مناسب پارک روزانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند. داستان مجسمه کوهنورد در میدان دربند و ابتدای مسیر کوهنوردی قله توچال چیست؟ این مجسمه به یادگار از یک کوهنورد در این میدان ساخته شد تا به پاس تقدیر از کاری که او کرد بهترین قدردانی از وی صورت پذیرد. روزانه گردشگران بسیاری برای بازدید و استفاده از امکانات و جاذبه های تفریحی پل طبیعت به این منطقه مراجعه می کنند، افراد می توانند در کافه ها و رستوران های موجود در طبقات مختلف پل، به صرف نوشیدنی و یا یک وعده غذایی بپردازند، از دیگر تفریحات این پل می توان به عکاسی، تماشای مناظر زیبای اطراف، قدم زدن و بازدید از دو پارک طالقانی و آب و آتش اشاره کرد.همانطور که پیش تر به آن اشاره شد پل طبیعت از 3 طبقه تشکیل شده است، در طبقه اول می توانید به رستوران ها و کافی شاپ های پل دسترسی داشته باشید، حاشیه این طبقه را با دیواری شیشه ای پوشانده اند، طبقه دوم بیشتر جهت عبور از روی پل و پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرد، طبقه سوم در واقع بهترین مکان برای تماشای مناظر اطراف و عکاسی به حساب می آید، لازم به ذکر است که مساحت این 3 طبقه به ترتیب 1450، 2870 و 571 مترمربع می باشد.معماری پل طبیعت بسیار پیچیده بوده و برای ساخت آن بیش از 14 هزار قطعه استفاده شده، وزن بدنه پل 2 هزار تن و مقاوت آن در برابر زلزله، هفت ریشتر اعلام شده است، خانم لیلا عراقی برای طراحی این سازه عظیم از پل خواجو الهام گرفته و با نگاهی کوتاه به آن متوجه خواهید شد که ساختار پایه های پل شباهت بسیاری با تنه درختان دارد.به طور کلی طراحی این پل را می توان نوعی طرح پرسپکتیو دانست، طراح پل در تمام بخش های آن لامپ های رنگی جایگذاری کرده است، همین امر سبب شده که در هنگام شب با روشن شدن لامپ ها منظره ای چشم نواز در پایتخت خلق شود.

موزه ملی ایران دارای 18 مترمربع مساحت است و در آن بیش از 300 هزار شیء از ادوار مختلف تاریخ از دوران پارینه سنگی تا ساسانی قابل مشاهده هستند. این پارک 300 هکتار مساحت داشته و به عنوان بزرگترین پارک در پایتخت برشمرده خواهد شد. پارک ارم تهران - یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ایران پارک ارم می باشد. این محله نیز مانند سایر مکانهای تفریحی تهران در تمام ماه های سال شلوغ بوده، فصل بهار و تابستان شلوغ ترین موقع برای بازدید از دربند به حساب می آید، لازم به ذکر است که آب و هوای این منطقه کوهستانی بوده و در طول فصل زمستان برای بازدید از این محله و استفاده از امکانات تفریحی آن لازم است لباس مناسب بر تن داشته باشید. این بنا امروزه یکی از مکانهای تاریخی و فرهنگی در ایران به شمار میرود که گردشگران داخلی و خارجی از تماشای آن متحیر میشوند. مهم آن است که حالا حضور مردم و مکانهای تفریحی متنوع به آن زندگی بخشیدهاند. بهجز درختان چنار، گونههای متنوع دیگری نیز در میان درختان و گیاهان باغ سعد آباد به چشم میخورند. این پارک در ابتدا تنها بوستان این مجموعه بود؛ اما اندک اندک پارک ها و بوستان های دیگری در این منطقه سر برآورند که پارک آب و آتش را در نهایت به متنوع ترین و جذاب ترین بوستان تهران تبدیل کردند. در ادامه مسیر به خیابان باهنر میرسید که از سمت شرق آن باید خود را به میدان نیاوران برسانید؛ در نهایت به سمت شمال میدان که راه بیفتید به کاخ نیاوران دسترسی خواهید داشت. رضاشاه قصد داشت کاخی را از جنس مرمر در محل این کاخ فعلی سازد و سرپوشی از جنس طلا را که به گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان شباهت داشت و مردم اصفهان آن را به وی تقدیم نموده بودند، روی بنا قرار دهد تا شباهت زیادی به مسجد شیخ لطف الله داشته باشد.

معماری خانه مقدم شباهت زیادی به سبک کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی باغهای ایرانی دارد. همچنین باغ فردوس و موزه سینمای ایران، موزه موسیقی، کاخ سعدآباد و دربند از جمله دیدنیهایی است که در محله تجریش قرار گرفتهاند و فاصله زیادی با بازار سنتی تجریش ندارند. میز پینگپنگ، فوتبالدستی، والیبال، بدمینتون و دستگاههای هوازی امکانات مختلفیاند که در گوشهوکنار پارک قرار گرفتهاند. اما برای افراد زیادی این سوال به وجود میآید که پارک ملت تهران در کدام منطقه قرار داشته و علاقهمند هستند تا از آدرس دقیق این پارک مطلع شوند تا زمانی را برای بازدید از آن اختصاص دهند و به دیدن این فضای دلنشین بروند. این پارک از بوستانهای قدیمی تهران هست و فضای سبز اون شامل درختهای بلند و کهنسال میشه. برای اطلاع از هواشناسی تهران و به طور کلی نقاط مختلف کشور راههای مختلفی نظیر جست و جو در سایتهای اینترنتی، مراجعه به سایت سازمان هواشناسی ایران، تماس با سامانههای اعلام وضعیت آب و هوا (تلفن گویا به شماره 134 و ارسال پیامک به شماره 20134) و غیره وجود دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه اطلاع از وضعیت هواشناسی میتوانید مقاله مربوطه را در بخش راهنمای گردشگری سایت لحظه آخر مطالعه نمایید. از جمله محبوب ترین جاهای گردشگری تهران میتوان به پارک های زیبای آن اشاره کرد. سردر عمارت در میدان وسیع و قدیمیِ بهارستان واقع است؛ و از کاشیکاریهای همین سردر میتوان پی به شکوه داخل بنا برد. در گلوگاه گنبد، مشبکهای منقوش و خیرهکنندهای نور را به فضای داخلی بنا میآورند و پیوندی حیاتی ایجاد میکنند. هر چند امروزه در تقسیمات فضای سبز و شهرداری، تمام این ها با نام های خاص خود به ثبت رسیده اند؛ اما تقریبا همه اهالی تهران این مجموعه بزرگ را به نام پارک آب و آتش می شناسند. فواره ها به شکلی درون زمین طراحی شده که می توان به راحتی از روی آن ها عبور کرد، همچنین در زمان اجرای برنامه رقص آب، افراد بسیاری در این بخش به آب بازی می پردازند.فانوس دریایاین فانوس یکی دیگر از بخش های دیدنی در پارک آب و آتش بوده که روزانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند، گردشگران با بالا رفتن از پله های آن می توانند نمای بسیار زیبایی از پارک و شهر تهران را مشاهده کنند.دریاچه مصنوعیپارک آب و آتش از به هم پیوستن چندین بوستان کوچکتر با نام های مختلف تشکیل شده است، اما عامه مردم تمام این بوستان ها را به عنوان پارک آب و آتش می شناسند، دریاچه مصنوعی خزر در بوستان نوروز قرار گرفته است، در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی متنوعی نظیر بوفه و آلاچیق وجود دارد.

پاییز در شهر و استان قم - مناظر پاییزی ایران پارک کوهسار نسبت به سایر پارک های جنگلی کمی خلوت تر بوده و فضای مناسبی برای علاقمندان به محیط های آرام را فراهم کرده است، همچنین قرار گرفتن بر روی دامنه البرز سبب شده است که آب و هوای این منطقه بسیار مناسب و دلپذیر باشد، از بالای این پارک نمای بسیار زیبایی از شهر تهران قابل مشاهده است.امروزه با توجه گردشگران به این پارک، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است که از انواع آن ها می توان به جاده آسفالت برای دسترسی به تمام نقاط پارک، مسیر پیاده روی، زمین بازی، میز پینگ پونگ، استخر، کایت سواری، سقوط آزاد، پاراگلایدر، پیست موتور سواری و دوچرخه سواری، آلاچیق، رستوران، بوفه، سفره خانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد، همچنین فروشندگان غذا های سنتی و خیابانی در ابتدای ورودی پارک در انتظار گردشگران هستند. سایر امکانات پارک آبشار تهران عبارت اند از آلاچیق، پارکینگ، مسجد، نمازخانه، زمین بازی کودکان و سرویس بهداشتی. تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، پارک آبشار تهرانخیابان ولیعصر، قدیمی اما همچنان زیبا! اما دانستن این موضوع که این مرکز خرید در کجا قرار داشته به فردی که قصد بازدید از این مرکز خزید را دارد کمک خواهد کرد. پالادیوم قیمتهای نجومی دارد؛ پس مراقب خرید در آن باشید.

هر فصل تهران جذابیت های مخصوص خود را برای تهرانگردی دارد؛ معمولا به هنگام زمستان و با توجه به بارش هایی که رخ میدهد هوای پاک و خوبی بر این شهر حاکم می شود. اگرچه منوی این رستوران تنوع خوبی دارد، اما خیلی در دام غذاهای مختلف نیفتید و اگر اهل آبگوشت هستید، بدون اینپاوآنپاکردن، دیزی سفارش دهید. تاسیس این موزه براساس اندیشهای صورت گرفته که صنیع الدوله آن را در آغاز مشروطیت مطرح کرد؛ اما در همان زمان و بعد از مطرح شدن این طرح توسط وی این بنا احداث نگردید.در واقع تاسیس موزه ملی ایران در زمان احمد شاه و به دست مرتضی خان ممتازالممالک صورت پذیرفت. خندید و جواب داد گفت که ما معتقد نیستم و آنروزی هم که دستمان برسد این کلمات بی مغز را پاره میکنیم و میریزیم دور ولی حربه تخریب که هست این عمل ما استناد بحربه تخریب است (امینی - از سیاست دور بوده که تورز چنین جوابی بدهد) حالا الحمدالله ما هیجده میلیون تورز هستیم هیجده میلیون جمعیت این مملکت همه اش تورز است یعنی کارشان تخریب است پیشوایان دینی ما بما توصیه کردهاند آنچیزی را که از همنوعت نمیپسندی از خودت نپسند ولی ما همیشه مخالف این عمل میکنیم توبه فرمایان ما خود توبه کمتر میکنند، یکماه پیش بود که این حکومت نظامی خوزستان مطرح شد در موقعی که خوزستان بخاک و خون کشیده شده بود و این داشت در سایر ولایات منعکس میشد و مملکت در آستانه سقوط بود و در این مجلس قانون حکومت نظامی خوزستان مطرح شد و یکعده از آقایان مخالفت کردند رفیق عزیز من آقای مکی به نمایندگی از جبهه کلی آمد اینجا مخالفت کرد و اینهم صورت جلسات است و از خود منهم پرسیدند که شما را که بعنوان حکومت نظامی حبس کردند این خوبست؟ در این کاخ که ترکیبی از معماری دوران صفوی را نیز در طراحی خود به همراه دارد، شاهد آینهکاریها و پنجرههای ارسی زیبایی خواهی بود که قیامتی در زیبایی معماری و طراحی این کاخ به پا کردهاند.

یکی دیگر از بناهای تاریخی در شهر تهران که از دوران حکومت قاجار بر جای مانده خانه موزه مقدم نام دارد. در واقع در زمان حکومت قاجار خانه موزه مقدم در شمار خانههای مجلل آن زمان قرار داشت.برای رسیدن به خانه موزه مقدم که یکی از جاهای دیدنی تهران به حساب میآید، باید به خیابان امام خمینی رفته و سپس وارد خیابان شیخ هادی شد. در کنار بانک ملت ساختمانی با پلاک 251 قرار که آن را خانه موزه مقدم مینامند.برای رفتن به این موزه میتوانید از وسایل نقلیهای چون مترو استفاده کنید و در ایستگاه امام خمینی یا حسن آباد پیاده شده و خود را به این مکان تاریخی و باشکوه برسانید. یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که در خیابان پررفت و آمد امام خمینی قرار گرفته سر در باغ ملی نام دارد. روی تخت مرمری نیز یک اژدها قرار دارد، علاوه بر آن شعری از ملک الشعرای آن زمان یعنی فتحعلی خان صبا که در ستایش فتح علی شاه سروده شده بود نیز روی این تخت قرار دارد. این باغ در سال 1222 هجری قمری به دستور فتحعلی شاه قاجار تاسیس گردید که در آن زمان به عنوان یک مرکز ییلاقی حکومتی در خارج از دارالخلافه تهران به حساب میآمد.در ابتدا وسعت این باغ بسیار بیشتر از وسعت کنونی آن بوده و در طول تاریخ با بروز حوادثی رفته رفته باغ نگارستان وسعت خود را از دست داده است. جاهای دیدنی اصفهان-شهر زیبای اصفهان یکی از مهم ترین و توریستی ترین شهر های کشور ایران می باشد و جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. دریاچه خلیج فارس که به نام دریاچه چیتگر نیز شناخته می شود، یکی از جاذبه های گردشگری تهران است که نسبتا جدید بوده و عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را دریافت کرده است.

  • وب مستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی